Stratégie
Digitale

YOUR CHALLENGES: DEVISING YOUR DIGITAL STRATEGY

Your digital ecosystem may have evolved in accordance with either trends or your own ideas without yielding an especially convincing performance. Isn’t it time you implemented a strategy which will give you a better return on your investment? If your challenge is to define a clear strategic framework to identify the right service providers, select the right support and capitalise on all of your activities, then we can help you!

MISSIONS

Ecosystemedigital

Defining a digital ecosystem

By mapping your web environment and modelling the customer journey of your prospective clients, we determine the key contact points at which to focus your digital presence (websites, social networks, partnerships, influences etc.). From this, we also determine the editorial positioning for each space.

orgaconstruciton

Digital ecosystem implementation support

A reliable partner who can help put your strategy into action, we can manage the overhaul of your website from design (UX, wireframes, operating specifications, etc.) to final testing, prioritising research into performance and a great end-user experience.

archisi

Implementation of IT architecture

We support an organisation’s technological choices for implementing its digital strategy by drawing up a target vision of IT and data (CRM, CDP, personalisation tools, analytics, etc.), by creating publisher benchmarks and assisting in the deployment of solutions.

CASE STUDIES

amoa1

Supporting the design process right through to implementation of a B2C content and service platform for an industrial client.

amoa2

Supporting digital strategy, content management and social media consultancy for BASF Agro.

sncf

Rationalising the presence of the SNCF group on social media (starting with several dozen accounts on Twitter and Facebook).

Ce site web utilise des cookies pour vous proposer des contenus adaptés à vos centres d'intérêts, pour vous permettre de partager certains articles sur les réseaux sociaux et pour réaliser des statistiques de visites.

Paramètrage des cookies

Veuillez accepter l’utilisation de cookies nous permettant de rendre votre visite plus agréable, de réaliser des statistiques de visites, de vous proposer des contenus en rapport avec vos centres d’intérêt et de vous permettre de les partager sur les réseaux sociaux


Google Tag Manger permet d'ajouter des services tiers sur notre site à des fins d'amélioration de l'expérience utilisateur. Sur le site Bolero, il sert uniquement à ajouter le service Google Analytics. Les cookies Google Analytics permettent de mesurer de manière anonyme et agrégée l'audience des contenus présents sur le site et d'en améliorer le fonctionnement. En savoir plus
  • _dc_gtm_
  • _dc_gtm_UA-1515509-49
  • _ga
  • _gid
  • _gat

Ce cookie nous permet d'analyser votre navigation pour vous proposer des contenus en rapport avec vos centres d'intérêts. En savoir plus
  • mtc_id
  • mtc_sid
  • mautic_device_id

Decline all Services
Accept all Services